Hem començat la classe amb la lectura d’un
fragment recitat per una companya de classe. Tot seguit, se’ns ha fet un
recordatori del que es parla en el llibre sobre el control dels nervis (per
recitar poemes).
D’altra banda, hem fet un exercici de
respiració per relaxar-nos i preparar-nos com a públic i/o recitadores. I
seguidament, han començat a recitar poemes diferents companyes. Cal dir que
cada persona quan acaba de recitar la seva poesia ha de fer-se una
autoavaluació del seu recitat.
Un cop finalitzada aquesta part, s’ha
prosseguit amb el repartiment dels apunts del llibre ‘‘Com parlar bé en
públic’’ i hem tornat a recordar el decàleg del bon comunicador.
Per un altre costat, hem començat la classe
més teòrica parlant de les parts del discurs: digues de què parlaràs, parla’n i
digues de què has parlat.
Introducció: digues de què parlaràs
- Presentació del tema
- Presentació dels objectius
- ‘‘Allò que comença bé ja està mig acabat.’’
- Preparar bé la introducció per captar l’atenció del públic des del principi.
- Diferents formules introductòries (definició, presentació d’objectius, documentació, etc.)
Desenvolupament: parla’n
Es tracta de fer una selecció i seguir un ordre de les
idees segons l'objectiu del discurs.
- Per a informar: estructura descriptiva/estructura crononlògica
- Per a convèncer:
- Estructura inductiva o SAP (de la informació concrets a la general)
- Estructura deductiva (d’específic a general)
Conclusió: digues de què has parlat
- Repetir la introducció.
- Resumir els punts principals.
- Anunci d'un esdeveniment futur.
- Promesa.
- Apel·lar als sentiments.
- Invitació a l'acció.
Reflexió:
A l’hora de donar un discurs s’ha de seguir un
estructura molt ben definida i ben estructurada ja que s’ha de ser molt clar
quan es parla oralment (no hi ha paper per seguir si et perds). I la consigna
que s’ha de seguir quan ens trobem davant del públic ha de ser: digues de què
parlaràs, parla’n i digues de què has parlat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada