divendres, 23 de novembre del 2012

Les presentacions a l'Educació


Desprès de llegir 12 propostes d’ús creatiu i multimedial del programa powerpoint d’en Jordi Simón i Llovet, he arribat a conscienciar-me sobre el mal ús que es pot arribar a fer amb un programa de presentacions i també del bon ús que se’n pot fer.

Així doncs, podem dir que avui dia encara s’utilitza els programes de presentacions per fer sessions d’una hora o més, en les quals l’orador es dedica a anar llegint els punts de cada diapositiva i/o afegint algun breu comentari.

En primer lloc, podríem dir que l’ús tradicional (‘‘classe magistral’’) d’aquests programes té els seus avantatges. Com per exemple: permet estructurar el discurs amb una alta precisió, el alumne sempre té una guia del que s’està dient, permet crear esquemes, etc.
I d’altre banda, també té un gran nombre de trets negatius: massa informació en les diapositives, l’orador es limita a llegir la pantalla, hi pot haver un abús dels elements multimèdies.

Com utilitzar correctament el PowerPoint?
- Buscar i provocar la interacció professor/alumne o alumne/alumne.
- Facilitar la creació i aprenentatge cooperatiu.
- Utilitzar com a suport i potenciador de les metodologies que conscientment volem fer servir.
- Utilitzar elements audiovisuals per potenciar l’expressió i treball de les emocions.

Propostes per realitzar amb el PowerPoint pels presents i futurs mestres:
- Cometre errors intencionadament per a que els alumnes els trobin i trobar la solució conjuntament, ja que dels errors també s’aprèn.
- Utilitzar el programa com a pissarra i construir alguna cosa entre tots.
- Quan volem posar un text llarg en alguna presentació cal que sigui perquè volem que els nostres alumnes el llegeixin.
- Es pot utilitzar una diapositiva per fer preguntes i crear enllaços amb les seves respostes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada