divendres, 21 de desembre del 2012

COED 12: Últim dia de classe i he recitat el meu poema


Tal com he dit a les anteriors entrades han sigut quatre dies que s’ha dedicat una part de la classe de COED a recitar diferents poesies.

Desprès de cada classe hem après coses sobre com recitar poesies i com controlar la situació. I aquestes coses són:
  • És necessari fer un exercici de respiració abans de sortir davant del públic.
  • Cal una màxima concentració per part del recitador i també per part del públic, ja que també s’ha de ser un bon públic per ajudar al recitador a estar segur d’ell mateix i a calmar una mica els nervis.
  • El fet que la poesia hagi estat triada per nosaltres fa que els versos ens aportin algun sentiment o emoció i faci més fàcil la seva recitació.
  • Entre recitació i recitació és important no trencar l'ambient de concentració que existeix al aula, per tant, no s'aplaudeix.


Per aconseguir tot això cal que el recitador capti l’atenció dels receptor utilitzant:
  • Entonació correcte i no lineal.
  • Relacionar el seu to de veu i la gestualitat amb les emocions que es volen transmetre i que requereix el poema.
  • Volum de veu adequat per a que tothom pugui rebre el missatge des dels diferents punts del auditori.
  • També és important una bona vocalització i una correcta articulació dels sons per a que el missatge s’entengui perfectament.


I el últim dia de classe, m’ha tocat a mi recitar la meva poesia ‘‘A un amor no correspost’’ de Carolina. L’experiència ha sigut mot bona, tot i que hi han hagut molts nervis i m’ha costat recitar-la amb fluïdesa. I personalment, creia que m’aniria millor del que m’ha anat però de tot s’aprèn i estic segura que a la pròxima sortirà millor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada