La metàfora
tutorial: l’ordinador com a tutor.
La metàfora de la
construcció: l’ordinador com a alumne.
El programa "Scratch" és idoni per a que els
nens ensenyin, en aquest cas, a un gat a fer el que ells volen.
La metàfora de laboratori: l’ordinador com a simulador.
Consisteix en formar una hipòtesi i crear conclusions.
Per exemple: Si li dones aigua a la planta, que passa? Creix.
Els objectius de la simulació són:
- Simular coses sense posar en perill l’entorn
- Simular per desprès posar-ho en pràctica a la realitat
- Accelerar processos.
El més important és que el nen a partir de l’observació, reflexiona i conseqüentment aprèn.
Metàfora de la caixa d’eines: l’ordinador com a eina.
S’utilitza l’ordinador per retocar imatges, comunicar-se
amb el món instantàniament, compartir informació amb la resta del món de manera
instantània, debatre un mateix tema amb moltes persones d’arreu del món, etc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada