divendres, 26 d’octubre del 2012

COED 7: La poesia


Avui havíem de portar una poesia que ens despertés alguna emoció o ens arribi, i jo he portat aquesta:

A un amor no correspost

Encara que mai el meu afecte
tingui el premi dels teus petons,
encara que mai les meves paraules
tu les sentis en el meu pit,
jo igual he d'estimar-
sense paraules i en silenci,
perquè et porto a l'ànima
com si fossis un somni,
com si tot el teu
s'adorm al pit.

Beneïdes les hores
que em porten els teus records,
quan tot sol, a la meva cambra,
sense mirar-te, jo et veig
en aquest viatger inconsolable,
que es diu pensament,
que et segueix a tot arreu
per cobrir de petons,
perquè tu m'has ensenyat
a estimar des de lluny,
amb l'ànima i amb el cos.

Carolina

D’altra banda, hem parlat sobre la poesia pels nens i cal saber que:
  • Els nens estan dotats de pura creativitat i d’una lliure imaginació.
  • Els hi encanta escoltar rodolins i ritmes.
  • És important respectar, transmetre les emocions i sentir alguna cosa amb el que diem.
  • És el propi llenguatge que connecta amb els nens mitjançant la rima.


Reflexió:

És important que els nens no només escoltin com se’ls explica una història a través d’un conte, sinó també acostumar-nos a llegir rodolins, poemes, rondalles, etc. Hem de obrir el nostre ventall de possibilitats per no tancar-nos a una cosa en concret ja que put ser a alguns els atrau més una cosa que una altre, però s’han de conèixer totes des dels inicis.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada