Avui hem vist un vídeo de Guillermo Lozano sobre la
comunicació audiovisual i digital i l’escola tradicional. Durant la
retransmissió del vídeo he anat anotant algunes dades i algunes conclusions
sobre el tema que m’han semblat interessants i rellevants.
En primer lloc, cal dir que la imatge és un codi
universal ja que hi han moltes maneres de veure. Per exemple, hi han coses que
a simple vista no es veuen però que creiem haver-les vist.
És necessari un aprenentatge d’allò que veiem ja
que cal saber interpretar el que s’està veient en la pantalla per tindre una
bona visió del que es diu i no deixar-nos manipular.
En segon lloc, cal dir que és important educar
mitjançant l’escola als nens i a les famílies ja que si hi ha una bona educació
d’aquests primers, els mitjans de comunicació no tindran un paper tant
important en l’educació dels nens.
Cal recordar, a més, que els mitjans de comunicació
tenen responsabilitats d’educar i no només de divertir.
D’altra banda, la imatge audiovisual es
complementària al discurs del mestre o del llibre. I també és molt important
l’alfabetització múltiple en les escoles: audiovisual, digital i pedagògica.
Com podem integrar els mitjans audiovisuals i
digitals en l’escola tradicional?
- Fent una alfabetització digital i audiovisual.
- Desenvolupar una pedagogia respecte els diversos grups.
- Començar a treballar-ho tot a poc a poc, des dels inicis.
- L’autodidactisme no és suficient ja que es necessita un suport de professors i pares.
- Fer un nou procés d’educació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada